Klantenkaart

De klantenkaart is een pas die je als organisatie gebruikt om de klanten van je bedrijf extra korting en andere voordelen aan te bieden.

Waarom kiezen voor een klantenkaart?

Het aanbieden van een klantenkaart brengt enkele interessante voordelen met zich mee. Niet alleen voor de klant, die door de kaart extra voordeel krijgt, maar ook zeker voor de organisatie. Geef je een klantenpas uit, dan wordt de loyaliteit van de klant namelijk extra gestimuleerd en hier profiteer je als bedrijf van. Loyale klanten komen namelijk vaker terug naar de organisatie en geven op deze manier meer uit binnen het bedrijf.

Een ander voordeel van de klantenpas voor de organisatie, is dat je de kaart kunt gebruiken om iedere incidentele klant in een vaste klant te veranderen. Wordt een incidentele klant een vaste klant, dan kun je hier beduidend meer geld aan verdienen. Tot slot krijgt je organisatie meer naamsbekendheid door de klantenpas, aangezien de naam van je bedrijf en het logo van de organisatie duidelijk op de kaart gedrukt worden.

Voor wie is de klantenkaart handig?

Bijna iedere organisatie heeft baat bij een klantenpas. De klantenkaart is handig voor MKB-bedrijven, maar ook voor schoonheidssalons, supermarkten, drogisterijen en ga zo maar door. Kun je jouw klanten extra voordeel bieden door een klantenpas te introduceren, dan is deze pas interessant voor jou.

Opmaak tips voor de klantenkaart

Klantenkaarten worden over het algemeen op portefeuille formaat gemaakt, zodat de klant de pas altijd mee kan nemen in de portemonnee. Op de kaart wordt de naam van de organisatie gedrukt, maar staat ook het logo van het bedrijf. Meer opmaak tips nodig voor de klantenpas van jouw organisatie? Bekijk dan de pagina over opmaakspecificaties, want hier krijg je meer handige tips over het ontwerp van jouw klantenkaart.